~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Monday, January 20, 2014

JIKA AKU JATUH CINTA


Bismillahhirahmanirahim

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta 
cintakanla aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMU

Ya Muhamin,
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya bertaut padaMU
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati
jagala hatiku padanya
agar tidak berpaling dari hatiMU

Ya Rabbulizzati,
jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalanMU

Ya Allah
jika aku menikmati cinta kekasihMU
jangalan kenikmatan itu melebihi
kenikmatan bermunajat di sepertiga malam

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMU
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang 
menyeru manusia kepadaMU

Ya Allah,
jika kau halalkan aku merindui kekasihMU
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya padaMU

Aamiin ya rabbalamin

credit to MrInsan14 @ youtube




p/s : bila aku serious.. -,-

No comments:

Post a Comment