~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Monday, November 11, 2013

MENU DIET ATKIN AKU

ASSALAMUALAIKUM

kan aku da ckp ritu aku da ON MODE DIET aku..
and sure la aku pilih the best diet in the worllddd worlldddd worllldddd
DIET ATKIN (DA)
korg tak tau???
nmpk sgt tak hap to det..kekeke
gugel la...aku pemalas lak nk ceritera


de la suara2 yg ckp aku mcm da susut skit..
tetttttttt
mcm susut je..mcm kurus skit je..
aku belek2 fon tgk byk gak menu yg aku snap
so meh aku share ngan engkorang ekk

secara RASMInya la 
aku nak announce kat sni
berat aku k
13/8/2013 = 93kg
aku avoid nasi semata..yg lain sume aku pantang JUMPE..hihi
seminggu pertama je susut then back to normal..
mmg tak gain any weight tpi maintain..
xptotla kan

so on 4/10/2013 = 93kg
aku try diet atkin ni
ari2 aku cheat tpi aku control gak la
mcm rini aku da hover bernafsu
sok aku control nafsu...gituuuuu
time tu kot de yg tingin aku mkn je..kalo tak bape tingin aku ley lgi say NO

on 18/10/2013 = 91.4kg
ahaksss 
Alhamdulillah turun 1.6kg..jdila kan..sbb nye aku mmg sik la cheat pon

patu on 1/11/2013 =91.4kg
aku de bce kt grup DA
dorg ckp kalo NOV ni xle turun 10kg baik remove je diri dari grup tu..sentap!!
bdn besar mcm badak...sentap!!
berat badan berat jodoh...sentap!!
mule da terpikir tuk siyess

then..
5/11/2013 member aku ckp...
'tolong' la bertahan wat induction 2 weeks je pon
'TOLONG TOLONG TOLONG 
siyes sentap nak mati tahap gaban
pekejadahnya die nk mintak tolong
ni badan aku..ptot aku tolong diri sendiri...kaaaaannn

so on 6/11/2013 pepagi timbang = 89.2kg
memang la stil de penurunan tpi slow..kalo slow mcm sipot mcm ni..mau makan 3,4 thn..kekekeke
OMG...xkn umo 30 baru nk ringan jodoh...hikkkkssss
so aku cabar diri aku 14 ari je weh wat DA


makanya on 9/11/2013 pagi aku gatal mahu timbang
= 87.7kg...
otak aku mcm tak dpt berfikir..
timbang turun..timbang turun...timbang turun
kekekekekkekeke
menggelabah kaannnn
siyes weh!! 87.7kg
tahun aku lahir ..gituuuuu

dlm mse 3 ari turun 1.5kg..
KAGUM!!
Alhamdulillah..rase nak nanges..lama kot tak dpt berat 87kg
syukur ya Allah

so korang rase nak try tak?? hihi..
tny gugel dlu cemane DA tu..
patu korg ley la tgk menu2 aku..
tak byk pon aku snap..tpi aku berjanji pas dri rini aku cube rajinkn diri tuk snap lebih lebih byk pic k



 sup sayo (brocoli+pak choi)
buh fishball skit..
sbnrnye takle buh fishball tpi da xde mende ritu..hihi..kire ok la kann..


 tauge gorg selambak, cili api kene ada...aku kene mkn pedas ok..
ikang gorg...kalo size besa aku mkn seko je..
actually tauge takle..sbb buat dari kacang..tpi da tu je de kt kedai umah aku...huhu


 aku amik green tea ni..
tupperware brand RM 18.00 
sedap rasa dia tau...hihiiii
tpi aku mik selang 2 ari...jimat kaann...

 tomyam udang+celery
tomyam tak digalakkan sgt sbb paste die msti de mcm2 yg x bpe sesuaiiii
tpi wat cair2 skit..

 sayo sawi jepun
ikan gorg 2 ekor

 tupperware eco bottle ni 1litre
aku kene minom 4 litre sehari
so 4 botol la...
malangnya..kadangkala je tercapai..
sbb kt opis aku sejuk gile...tak menahan la nk minom bebanyak
yg ni tak ptot ok..jgn tiru aku

 telo+cili api+ daun ketumbar+cendawan
sedap!

 kot la nk kudap2 mkn ni je..
say no to kopok lekor say no to psg gorg
sedap je pon..lgipon tekak aku mmg universal..so xde mslh..hehe

 ni aku order kat luar..
kedai kelantan..sup pon manis..tak paham aku
sudahnya mkn sayo je
tak lalu nak hirup kuah..

 dtg rajin...mayo pon luv...gituuuu
msk telo je tuk bf ngan lunch..
jimat cermat membawa berkat..hihi
tuk bf (telo+cili api+tomato)
lunch (telo+buncis)
de la daun kari kt situ sbb bce rapi kata ley kurus..tpi daun kari ulam..
jgn hrp aku nk mkn lagi....muntah tau tak!! huuuuuuuu

mince ciken+telo+cili api+sayo 

 mince ciken+telo+celery+mayo 

 isi ayam+udang+brocoli+carrot


 sup tulang pedas kaw+telo gorg

mkn kat kedai
telo gorg+ayam gorg kunyit

aku de favvy menu..
tpi tak penah snap rupenye
nmpk sgt favvy..sbb pas msk trs melantak..bhahahahaha
nti aku update k!

dumbell abg aku 10kg ni..
try 2,3 kali surrender
jgn ingt aku main mende ni lak
jatuh peranakan aku nti..hahahaha
sje eksyen..

ni time besday aku..akak ipar tny nk mkn pape x
aku ckp xnk..sbb aku ON DA
so die balik keje..
ini la hasilnye
pdhal aku ttp takle mkn...huhuhu
tpi sebab beday...sume pon aku belasah...kekekekkeke

ADIOS ~ ~ ~


p/s : floral mask promo tamat 25/11/2013 yeeee
aku lanjutkan smpai gji..hihiiiiii
019-3734340 (WA)
faa1987 (WC)

baru pasan pnjg berjela aku nye entry kali nih...da cecah lantai..

No comments:

Post a Comment