~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Monday, May 20, 2013

ANLENE PUN TAK LUT

Salam,
 
aku de folo blog kereta mayat...n aku suke sgt ngan hadis ni....of coz dari blog die la..pinjam ekk..hehe
 
Dalam sebuah hadis yang dipetik dari Bukhari dan Muslim, Nabi Muhammad SAW besabda:, Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang di bahagian teratas. Sekiranya kamu cuba meluruskannya, kamu akan mematahkannya dan sekiranya kamu membiarkannya akan terus bengkok selama-lamanya. Justeru, berpesan-pesanlah tentang wanita (dengan kebaikan).
 
 utk bakal suami ku,

aku memang degil..keras kepala..kadang tu ego..kadang tu suke nak menduga...

kepala angin...suke wat suka hati sndri... kdg tu tak rasional langsung...

tapi aku harap sgt.....nasihati la aku setiap hari sewaktu aku sdh bergelar isteri....

nasihati aku ngan kata penuh berhikmah...

agar diri ini tidak selamanya terus membengkok...

awak tau kenapa hati ini macam dah ber'gam' dgn awak...

sbb kali pertama sy text awak mcm ni..

'jom solat'

kalo kwn2 laki yg lain dorg akn reply 'JOM'

tapiiiii awak....

awak reply...

'jom ummi...abi jadi imam ye'..... (kekekekeke...suwit kan abi ngan ummi...tu bkn sbb aku menggedik...sbb die sibuk nk tiru anak buah aku pggil aku ummi)

start dari detik itu....

tahukah awak.... saya bersedia menjadi makmum
awak...

kekekekekkekekeke.... (GATAL)

tuk insan itu,

muge awk sntiasa di sisi saya setiap hari setiap detik walau bukannya ari2 kite jumpa..

ketahuilah....setiap usai solat...sudah ada nama yang terselit di doaku...

ahakssss..
 
 
 -saya nak tolong awak memenuhi separuh dari agama awak-


kalau saya part of tulang rusuk awak...

muge ALLAH permudahkan sglanya...

ADIOS ~ ~ ~



P/S : saya sayaaaaaaaaang polis malaysia...(pinjam ayat harith iskander) ahakss ahaksss




No comments:

Post a Comment