~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Friday, August 12, 2011

INDAH

Salam...


entry kali ni spesel sikit...hahahahha

sbb aku nak share sal xtvt family on weekdays at 6.40pm...hahaha...kan de channel indo pek tu kan...

ermmm tgk cite 'ISLAM ITU INDAH'

gile bestt kot penceramah die....die suke pggil 'jemaah oooo jemaah'...hahaha

sgt TERBAIK....

dakwah ngan cara begitu moden yg meresap ke akal fikiran dan hati manusia yg semakin jahil dek arus kemodenan....

wah aku menyalah kan arus kemodenan...pdhal aku yg tak pandai berenang dan selalu membiarkan diri aku di hanyut....

betol la sume yg berlaku tu de hikmah....ngan perubahan yg baru disekeliling aku....semakin mendekat kan aku dengan ya rabbi......muge sume nye berterusan ya Allah...

dan kerana kitrg suke program tu maka akan membeli pek tersebut....bkn bermakna nak menyokong cerita2 mereka...

tp spt mana yg sedia maklum.....most of them kuarkan sesuatu yg begitu berkualiti relate ngan art...mcm lagu2 dakwah dorg....opick the best...ungu pon same...akan de keluaran album tuk setiap ramadhan....bgs kan...

same mcm program 'ISLAM ITU INDAH' sgt berkualiti...

aku tak menyokong INDON...tp aku sukakan KUALITI...

yg part ni takde la relate sgt...tp just nak share tuk kaum2 adam...

de ke kaum adam baca blog aku nih?????hahahhaha

jikalau isteri meminta cerai...fahami lah mereka...jgn terus sama2 beremosi spt mereka...
spt yg kita sume sedia maklum...WANITA insan yang kaya dengan perasaan...emosinya bagai lautan....hilang pertimbangan mudah terjadi...KEJANTANAN besar seorang lelaki adalah pada kuatnya daya kawalan diri dalam mengemudi kehidupan khususnya dalam bahtera rumah tangga..

berfikir panjang
bertenang
bertindak dengan pertimbangan rasional
bukan emosional.

hehee...peringatan tuk kaum adam....terutamanya my future hubby...sbb nye...aku nak die mengenali aku melalui blog nih...dari sini die ley paham perangai pelik jelik bakal isteri die nih....wakakakkakakakakaka...future hubby???? erkkkk...

layan sggoh aku wat blog di waktu kerja smbil dgr lagu2 techno...pehhhh di ari jumaat nih patotnye aku dgr lagu2 dakwah...haihhhhh....OH FATIHAH!!!!

nk share lagi...pe makne TAKWA???

mcm ne kalo korg nak kene tempuh jalan yg berduri...

msti la korg kene jln ngan penuh hati2 kan...

itu lah TAKWA....

suatu kawalan diri yg baik....

muge kite sentiasa berhati2 ngan pe yg kite wat...pe yg kite ckp..pe yg kite pandg...pe yg kite dgr...peringatan tuk insan yg bernama NUR FATIHAH SHAHBUDIN....

sekian

ADIOS~~~


p/s : kali ni aku membangkang cik x psl indo pek tu.....hik hik hik....

1 comment:

  1. aku pun layan time sahur...best....kadang-kadang tergelak..x bosan...hahaha
    '

    ReplyDelete