~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Wednesday, October 3, 2012

1 STEP AHEAD

Salam,

ermmm lame gak tak jenguk belog aku inih!!!

nk cite psl a new chapter in my life...hehe..

da selak buku baru ok!!!

so yg lepas...aku tgglkn bersama jejak2 kenangan....eceh!!!

okla now ni aku da de new envi...

bkn pertukaran status hokeh!! tpi pertukaran tmpt keje baru..

now ni aku da bergelar pekhidmat awam...hehehehe..

takde lagi da gelaran eksekutif....agak demam di situ bila ke gomen...mcm telah di downgrade kan career...wakakakakka..

tapi tak kisah la...differ gaji skang ngan dlu..mmg la ade sikit...tuk beberapa tempoh ni kene la sakit sikit kan...

tapi takpela long term die ley wat aku lagi tersenyum...better sakit sakit dahulu bukan...

sape kata bergelar pekhidmat awam goyang kaki?? tak wat keje??? suke kuar bergelandangan time opis??? hahahha

aku gak la yg slalu kata dlu...iya...aku la....

tunding jari telunjuk tepat kat muka aku..hahaha

tapi siyes aku ckp la...

Alhamdulillah aku berjaya masuk 1 agensi kerajaan yg begitu islamic..hahaha..

berpuluh kali di remind oleh mereka2 yang bergred cantik...

supaya kerja biar betul...gaji tu di bawak bkn saje ke perut kita malah ke perut anak2 kita juga..

nak kehalalan nye...kene la halal juga cara kerja nya..

ermmm pnjg sgt ke aku cite??? u r free to click tmpt lain..hehe..NO FORCING..

then de 1 info ni...yg aku keep remind my self....supaya jgn main time keje...hehehe...

sometime tu aku amik la take 5...tapi takde la hover sgt mcm zaman dahulu kala aku tu kan!!!

duit gaji aku dapat dari duit ZAKAT...aku ni dikira amil la kan...

org byr zakat tuk menyucikan harta kan...so dah sah sah la gaji aku tu suci...

nak kotorkn gaji tu adalah aku sendiri...huuuuuuuuuu..

so kalo pasni aku nye gaji de salah silap...itu maknanya aku yang BODOH sendiri....

byk la yg aku nmpk positive2 dlm diri aku...

jgn nak ckp aku tunjuk baik sbb aku budak baru la!!!! HUH..

insyaAllah aku akn terapkn nilai integriti dlm diri..

sbbnye...wateva it is back to basic kan..

ngan duit gaji la kite do everything...so kalo tak berkat??? mcm mne tu...

aku tak tunding kt sapa2....sume jari jemari aku ni aku tunding kat aku...TEPAT KAT MUKA AKU..

pengajaran tuk diri aku sndri la...

duk sini...tgk golongan asnaf....wat aku lebih MENSYUKURI nikmat Allah....

byk mende yg ley kita lihat....gune 2 BIJIK MATA...

inilah kehidupan sebenar....

mcm2 aku nak cite sbnrnye....tpi rasenye cukup kat sini dlu....

nti aku share lgi psl hidup aku ok...

esok ade perhimpunan bulanan...dan kali pertama aku bertugas di luar...hehe...cuak nih!!!

29hb aku kene agihkan makanan kt needy...

ermmm lgi 2 mggu aku kene jaga bangunan??? pe kess??? wakakakkaka...

MULTIFUNCTIONAL tol la...

semangat tuk kerja!!!

ADIOS~~~

No comments:

Post a Comment