~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Thursday, December 15, 2011

KHAMIS MALAM JUMAAT

Salam...

hehe..tajuk tu takde kne mengene ngan sundal bolong...antu polong..penanggal and sekutunye...
dan jugak takde kne mngene ngan psgn suami isteri nye mlm sunat ye...
hehe...
besenye jumaat2 ni kite jadik baik kn..
tpi ley la kire skali walopon mlm jumaat...hahaha..
tdi time aku jenjalan di blog org...
aku suke ngan 1 entry nih...

*lebih kurang la cite mcm dlm blog org tu..

ok...kat 1 kedai gunting rambut..
si Ahmad ngah digunting rambot oleh si Barber..(bkn name sbnr)
pd mulenye perborakan hnyla berkisarkan hal duniawi...psl bola..psl wanita..psl menteri kabinet..
tetapi perkongsian da memasuki hal ukhrawi...

B : sy tak percaya ada Tuhan...kenapa kat dunia ni ade org susah..miskin...nak makan pon ssh..
kate Tuhan tu Maha penyayang...nape sanggup bagi orang hidup susah...

A : diam je...sbb takmo tercetusnya pertumpahan darah disitu...hehe...(ni dialog aku)
tapi siyes...rambot die da nak siap..die mmg mls nak jwb bab tu...

smbil bayar harga rambut yg dipotong tak seberapa tu...die berlalu keluar..

~~~kat luar kedai
de sorang lelaki rambut skit nye serabai panjang...tak terurus....

A msk kedai lik...

A : itu org lelaki rmbot pnjg buruk huduh tu lu nmpk tak??

B : nmpk la..ape pasal??

A : kat dunia ni takde tukang gunting rambut ke?? smpi itu rambut jdik huduh nak mampos serabai selekeh amat tu...

B : (hati da meluap ni...smbil menuturkan nada kasar)
itu die sndri takmo carik barber...die nye salah la...

A : itu psl la...org ssh sume takmo carik die nye Tuhan...die nye salah la...(smbil tersenyum nipis)

so moral die...korang ley conclude sndrik aku rase...keh keh keh...

lgi 1 nak share...ni dlu dlu dlu dlu aku penah baca la...time skola kot...

*

+ ko percaya ke Tuhan tu wujud

- percaya

+ camne??bukti???

- ko cubit tgn ko tu...sakit tak

+ sakit la...

- aku tak nmpk pon tgn ko sakit...

heehe....lgi skali aku kasik lu all simpulkan sndrik...
tpi aku suke gak nak cakap...

SAKIT ITU ADA KITA TAK LE NAMPAK KAN...

KITE LEY RASA JE...

SAME GOES TO ALLAH..

ALLAH ITU WUJUD..

KITE TAKLE NAMPAK...

TAPI SEKELILING KITE EVEN DIRI KITA NI BUKTI KEWUJUDAN ALLAH..

ok la...

sekian dari aku..

gadis yg sentiasa melakukan kesilapan...

ADIOS~~~




p/s : Allah membekali kita 2 mata ngan 1 mulut supaya kite melihat lebih banyak daripada bercakap.... i luv dis quote....
tuk dialog2 di ats tu aku yg olah sndri...bkn niat aku tuk mengolah cerita tapi tak tercapai dek akal nak menghafal dialog tu sume...ingt aku retiss ke...len la bb aku...hahahah...so aku juz karang ikot pemahaman aku la....main content tak lari...
msg yg nak dismpikan adalah 'berkongsilah walau sepatah ayat'
tapi aku rase da berpatah2 da tu...keh keh keh....

1 comment: