~KERANA KETIDAKSEMPURNAAN ITU,BAHAGIA BAGINYA ~



Wednesday, August 18, 2010

PUASA ADALAH PELINDUNG

tadi aku baca blog sum1 secara....ermmmm ley la dikategorikan secara tak sengaja...hehe...
ya Allah blog yg begitu bermanfaat....sgt sgt....blog ilmiah aku name kan...hehe...TAHNIAH utk hikmatun....die nye tagline pon aku suke "Santapan rohani menuju negeri abadi"...mmg m'dalam mksud negeri abadi....tak terjangkau dek akal aku kalo nk gune word tu..agk2 nye nur fatihah yg bermaksud cahaya pembukaan ni da la tak disantap rohaninye....da jadi lemah imannye....boleh ke nur fatihah ni nak menuju negeri abadi,tersimpangkah dia????ya Allah.....kuat lagikah aqidahnya????jujur disini,semenjak aku melangkah ke alam pekerjaan,acap kali aku tinggalkan sejadah,yg sepatotnye ada dlm listing RUKUN ISLAM...ISLAMkah aku???kategori manakah aku????jutaan terima kasih ku ucapkn tuk tuan pada blog ilmiah..kau menyedarkan aku....SUNGGUH....
sbnrnye tadi aku baca psl puasa...rukun islam ke 3 tp aku lupe yg aku juga sering meninggalkan yg ke 2..."DUNIA ADALAH PENJARANYA ORANG MUKMIN DAN SYURGANYA ORANG KAFIR".....mendalam sggoh...hny m'gunekan kata2 sebegini yg sbnrnye mengandungi 1001 mksud...ya Allah....slma ni aku melakukan rutin...bgn pagi pegi keje balik keje n tido semula..tnpa memikirkan apa2...tnpa memikirkan yg dunia ini hny sementara...tnpa memikirkan dosa pahala...BENARKAH.....akn ku sambung nti...
berpeluang untuk meneruskan catatan idupku....
arini wat kesekian kalinya mata ini terbuka....bahkan bukan mata saja...hati juga sama...ya Allah byk vids yg aku tgk rini mberi kesedaran...byk articles arini bg aku celik hati.....ya Allah...lalai sggoh aku dlm meneruskan kehidupan di dunia ni....
perbicaraan harian yg hanya omong kosong....yg sepatotnye setiap kata2 itu memberi manfaat...setiap kata2 itu memberi hikmah...sayangnya aku hanyut dilanda arus kelekaan....
dalam proses perbetulkan diri.....dalam proses penyucian hati...dalam proses mendalami Islam hakiki....muge Allah sentiasa bersamaku...muge semangat x pernah luntur...ku pohon padamu ya Allah...muge CAHAYA PEMBUKAAN ini menjadi muslimah yg bkn hny pada nama....
amin ya rabbal alamin...

ADIOS~~~

No comments:

Post a Comment